Real Time Marketing, to sama przyjemność - i dla odbiorców, i dla twórców. Z tego też powodu postanowiliśmy spróbować swoich sił i niecały tydzień temu skorzystaliśmy z szumu, który zrobił się wokół premiery nowego sezonu House of Cards.
Real Time Marketing, to sama przyjemność - i dla odbiorców, i dla twórców. Z tego też powodu postanowiliśmy spróbować swoich sił i niecały tydzień temu skorzystaliśmy z szumu, który zrobił się wokół premiery nowego sezonu House of Cards.
Wtorek 30 maja, godzina 8:00, wchodzę na Twittera, a tam w trendach hashtag #HouseOfCards5. Dalej odpalam OnetRano i Jarek Kuźniar nawija cały czas o kolejnym sezonie House of Cards. W głowie zaczyna kiełkować pomysł zorganizowania szybkiej akcji związanej z HoC. Tylko co najlepiej nam wychodzi? Memy i fotomontaże!Szybka konsultacja pomysłu z #teamRak i zaczynamy działać!
Jak już napisałem powyżej nie było czasu na wielkie planowanie, ponieważ cała akcja wyszła bardzo spontanicznie. Pomysł był prosty chcieliśmy dać każdemu możliwość poczucia się jak Frank i Claire Underwood. A jak najlepiej to zrobić? Wrzucić twarz danej osoby w sylwetkę Franka lub Claire ;) Do każdej osoby/influencera przygotowaliśmy również spersonalizowany opis nawiązujący do jej wyróżników, które często są podkreślane w Internecie. Poniżej kilka przykładowych:
Dodatkowo postanowiliśmy stworzyć dedykowanych hashtag, który pomoże nam śledzić wzmianki na temat całej akcji w sieci #BadzJakFrank lub #BadzJakClaire. Podsumowując plan działania wyglądał następująco:
Tutaj nie będzie fajerwerków, ponieważ poza mediami społecznościowymi skorzystaliśmy praktycznie jedynie z Brand24 oraz Sotrendera. Na samym początku skonfigurowaliśmy Brand24, aby odpowiedziało nam jakie osoby wybrać do fotomontaży (filtrowanie po wzmiankach o House of Cards oraz influence score), lecz ograniczony czas na cała akcję wymusił na nas ograniczenie się do kilkunastu osób. Sotrender oczywiście posłużył nam do przeanalizowania wyników całej akcji i wyciągnięcia wniosków. Finalnie postanowiliśmy wrzucić wszystkie stworzone kreacje na Facebooka oraz oznaczyć wszystkie osoby, aby na pewno nie przeoczyły całej akcji. Oczywiście spowodowało to też podniesienie zasięgów.
Pierwsza kreacja z Jarkiem Kuźniarem poleciała około godziny 10:00, a ostatnia późnym wieczorem. Praktycznie każda osoba, która została przez nas wybrana włączyła się do akcji. Chcieliśmy dać możliwość każdemu poczucia się jak Frank lub Claire Underwood i to się udało! Przez 2 dni docierały do nas wiadomości dotyczące kampanii. Poniżej kilka wypowiedzi:
"Świetna akcja! Gratulacje pomysłu i wykonania""Najlepszy RTM ever!""Wasza akcja zrobiła mi dzisiaj dzień! Fajnie, że są jeszcze firmy, które mają dobre pomysły"
Bardzo ucieszyły nas takie wiadomości, ale najlepsze zostawiliśmy na koniec.
"Ten cały RTM wygląda mi na akcję sponsorowaną i zaplanowaną przez Netflixa, ale na zdjęcia miło popatrzeć"
Nie spodziewaliśmy się, że nasza akcja zostanie podciągnięta pod Netflixa, ale ten komentarz bardzo nam schlebił. Pod koniec wieczora byliśmy również zdziwieni, że sam Netflix nie odezwał się do nas, ani też nie włączył się w dyskusję pod galerią.
Czas na mięso, więc to co interesuje każdego. Czy cała akcja się tak naprawdę opłaciła? Naszym zdaniem tak! Zobaczcie sami :)
Mimo tego, że to działanie miało dobry skutek jest parę rzeczy, które możemy poprawić i wyciągnąć wnioski, aby następnym razem zrobić wszystko lepiej. Gdybyśmy zorientowali się jakie wydarzenia będą trzęsły internetem w następne dni (lepszy monitoring trendów), udałoby się nam dopiąć kalendarz działania i przygotować wcześniej materiały unikając stresu i pracy pod presją czasu. Bardzo prawdopodobne, że akcja odniosłaby wtedy większy sukces. Powinniśmy również przeprowadzić mocniejszy research, a aby wyciągnąć więcej smaczków, które pomogłyby nam zwiększyć atrakcyjność przekazu.
- stwórz ścisły, jasno określony przekaz- wystrzegaj się długich tekstów. Ma być krótko i zwięźle!- atakuj wszystkie SM, postuj w grupach na Facebooku i zadbaj o odpowiednie hashtagi- nie bądź sztampowy. Oryginalność podczas działania w czasie rzeczywistym, to klucz do sukcesu!Dajcie znać czy sama akcja się Wam podobała :)
Mam na imię Oscar i jestem ekspertem od video marketingu oraz komunikacji audiowizualnej.
Pokażę Ci, jak nakręcić film, który będzie sprzedawał i poruszy ciepłą strunę w nawet najtwardszym sercu. Wierzę, że dobrze nagrany materiał to już połowa sukcesu – nie ma znaczenia, czy kręcimy reklamę, czy edukacyjny kurs online.