Jeśli myślisz o zarabianiu na tworzeniu miniaturek, przeczytaj wpis – przygotowałem dla Ciebie kilka wskazówek!
YouTube już kilka dobrych lat temu stał się platformą, która pomaga rozwijać talenty. To tam miliony twórców dzielą się swoją pasją i wiedzą z całym światem. Często te osoby potrzebują jednak wsparcia w wypromowaniu się! Wzrost popularności YT stworzył więc nowe możliwości zawodowe. Jedna z nich: tworzenie miniaturek na YouTube. Twórcy dobrze wiedzą, że odpowiednie miniaturki to więcej kliknięć, a więcej kliknięć to wyższe zyski, wniosek nasuwa się więc sam. Jeśli myślisz o zarabianiu na tworzeniu miniaturek, czytaj dalej – przygotowałem dla Ciebie kilka wskazówek.
Zarabianie na tworzeniu miniaturek nie jest trudne, ale musisz wiedzieć, jak robić to dobrze. No właśnie – dobrze, czyli jak?
Aby tworzyć atrakcyjne miniaturki, nie musisz być mistrzem projektowania graficznego, ale podstawy są konieczne. Dobór kolorów, fontów czy wycinanie postaci z kadru przydadzą Ci się przy każdym zleceniu. Naucz się obsługi programów takich jak Adobe Photoshop/Illustrator czy nawet Canvy. Podstawowa wiedza na temat kompozycji, kolorystyki i typografii pozwoli Ci tworzyć estetyczne i przyciągające wzrok miniaturki!
Nie będzie to gigantyczna inwestycja, ale za to ważna. Darmowe narzędzia są dobre na start, ale potem warto ułatwić sobie pracę i po prostu wypaść bardziej profesjonalnie. Oczywiście nie musi to być od razu Photoshop – wybierz np. abonament Canva Pro, który na potrzeby YouTube'owych miniaturek powinien w zupełności wystarczyć.
Chcesz dotrzeć do klientów? Zrób pierwszy krok i pokaż im swoje umiejętności. Możesz zacząć od projektowania miniaturek dla własnych filmów lub pomóc znajomym.
Wskazówka: Dobrym pomysłem jest tworzenie case studies, np. porównanie, jak wyglądały wyświetlenia na danym kanale przed współpracą z Tobą i po rozpoczęciu. Liczby mówią bardzo dużo!
Aby tworzenie miniaturek na YouTube było skuteczne, musisz pamiętać o 5 ważnych cechach takiej grafiki. Jaka musi być YouTube'owa miniaturka?
Może to oczywista, ale miniaturka powinna być czytelna nawet w małym rozmiarze. Zbyt wiele szczegółów może sprawić, że będzie wyglądać chaotycznie i nieczytelnie np. na smartfonie. Dlatego zadbaj o:
Niska jakość obrazu może odstraszyć potencjalnych widzów. Rozpikselowana miniaturka to pewnie rozpikselowany film, a takiego nikt nie chce oglądać, prawda? Zadbaj o takie elementy jak:
O ile charakter brandu na to pozwala, użyj kontrastujących kolorów i daj się wyróżnić na tle innych wideo. Chodzi o:
Tekst nie ma być clickbaitem, ale zadbaj o to, by był krótki, zwięzły i czytelny. Sprawdzą się:
Dane pokazują, że twarze przyciągają uwagę widzów, ponieważ ludzie są naturalnie zainteresowani ekspresjami i emocjami innych osób. Chcesz zwiększyć zaangażowanie? Upewnij się, że na miniaturce są:
To wszystko to oczywiście tylko skrót – więcej na temat dobrych miniaturek piszę w artykule: Jak zrobić dobrą miniaturę na YouTube?
Wskazówka: Regularne testowanie różnych wariantów miniaturek i analizowanie wyników pomoże Ci w optymalizacji i zwiększeniu efektywności miniaturek!
Mam na imię Oscar i jestem ekspertem od video marketingu oraz komunikacji audiowizualnej.
Pokażę Ci, jak nakręcić film, który będzie sprzedawał i poruszy ciepłą strunę w nawet najtwardszym sercu. Wierzę, że dobrze nagrany materiał to już połowa sukcesu – nie ma znaczenia, czy kręcimy reklamę, czy edukacyjny kurs online.