No to jak zrobić logo? Dobre logo jest nie tylko ładne, ale i bardzo ważne w budowaniu wizerunku marki. To integralny pierwiastek, którego nie można bagatelizować.  Właśnie dlatego musi ono być przejrzyste, nietuzinkowe, a przede wszystkim – spójne z resztą elementów tworzących całość.

Stworzenie idealnego logo nie trwa kilku sekund: wymaga dobrego przemyślenia tematu (prawdopodobnie) dziesiątek szkiców i wielu godzin spędzonych nad rozmyślaniem co by tu jeszcze poprawić. Jednak nie zniechęcaj się, bo wysiłek włożony w ten proces na pewno zaprocentuje w przyszłości!  

Zanim jednak zaczniesz szkicować swój logo musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

  • co chcesz komunikować za pomocą swojej marki?
  • jaka jest misja twojej marki?
  • jak chcesz być odbierany, jakie emocje chcesz wzbudzać?
  • kto jest Twoją grupą docelową?
  • jakie usługi lub produkty oferuje firma?
  • co jest charakterystyczne dla Twojej marki?

Dlaczego logo ma znaczenie?

  • buduje wizerunek firmy i to od niego zależy, czy odbiorcy będą postrzegali twoją markę, jako profesjonalną, wiarygodną, o ugruntowanej pozycji, czy może jednak świeżą, kreatywną?
  • jest narzędziem marketingowym o wielkiej mocy. Pomyśl tylko, z czym kojarzy się prosty symbol Chanel? Luksus, ekskluzywność, szyk, elitarność. Ponadto, posiadanie nawet małego gadżetu z logo tej marki, jest gwarantem osiągnięcia wysokiego statusu społecznego. Ponadto (może zamiast ‘ponadto’ dać ‘Oprócz tego’? bo inaczej jest powtórzenie) logo wzmacnia lojalność klientów.
  • kolor ma znaczenie! Projektując idealne logo zwróć szczególną uwagę na kolorystykę, ponieważ konkretne barwy burzą określone odczucia, spójrz:

 

KOLORSKOJARZENIA
zielonyrelaks, spokój, zaufanie, natura, nadzieja, pokój
czerwonyemocjonalność, siła, pasja, zaufanie, miłość, intensywność, agresja
czarnypowaga, ekskluzywność, luksus
żółtyradość, energia, słońce, świeżość
niebieskizaufanie, komfort, spokój, wiara, zrozumienie, pewność siebie
różowymiłość, kobiecość, ciepło, sensualność, romantyzm
fioletowynostalgia, romantyzm, szyk
brązowyniezawodność, wsparcie, rzetelność
pomarańczowyentuzjazm, kreatywność, zdeterminowanie

 

No to jak zrobić logo? 5 żelaznych zasad tworzenia logo:

  1. Less is more – im prostsza grafika, tym łatwiej ją zapamiętać. Wystarczy spojrzeć na logo Nike czy Apple! Ich prościej nie dało się zrobić, a przecież każdy je zna. Ten trend utrzymuje się od wielu lat, a największe brandy na potęgę upraszczają swoje loga.

  2. Rozważnie dobieraj barwy! Unikaj odcieni, które rażą po oczach, a jeśli decydujesz się na różnokolorowy logo – zadbaj o to, aby kolory dobrze razem wyglądały. Jeśli masz wątpliwości podczas parowania ich, zajrzyj na tę stronę: Kliknij tutaj. Ona na 100% pomoże Ci uniknąć kolorowego fakapu.
  3. Czcionka (Font? 😀 ) ma znaczenie! Pamiętaj, że nie może być za mała, zbyt fikuśna, bo odbiorcy mogą źle zrozumieć tekst, a przecież ma on pomagać – nie szkodzić.
  4. Nie rób logo pod wpływem chwili! Spokojnie usiądź, pomyśl i odpowiedz sobie na pytania: z czym kojarzy się moja marka? Co staram się przekazać za jej pomocą? Nie trzymaj się ram w procesie twórczym! Pamiętaj, że oryginalność działa działa na twoją korzyść!
  5. Logo innych marek mogą być dla Ciebie tylko i aż INSPIRACJAMI! Ta zasada jest bardzo prosta – po prostu nie kopiuj prac innych marek (projektantów? bo marek znów się powtarza). Możesz się nimi inspirować podczas burzy mózgów, ale pamiętaj, że najlepszym logiem (logo- bo tego słowa się nie odmienia 😉 ), będzie to, stworzone przez Ciebie. Dlatego szkicuj, myśl, inspiruj się, a na pewno stworzysz coś unikatowego i najważniejsze: w 100% twojego!

Teraz zabierzmy się do działania! Poniżej przedstawię Ci trzy sposoby  jak zrobić logo za friko!

Sposób 1: PicMonkey

  1. Wejdź na: https://www.picmonkey.com
  2. Wybierz opcję: design, po czym kliknij na: Custom size
  3. Wpisz preferowany rozmiar i kliknij Make it!
  4. Zaznacz opcję Transparent canvas. To sprawi, że tło twojego loga będzie przeźroczyste.
  5. Kliknij na kształt motyla (Ovelays). W tej zakładce wybierzesz strukturę loga (logo). Możesz nie tylko skorzystać z darmowych sygnatur, ale również wgrać kształt z komputera (klikając w button: add your own).
  6. Kiedy zdecydujesz się na konkretny kształt, możesz zmieniać kolor środka i obrysu oraz stopień przezroczystości.
  7. Czas na tekst! Kliknij na literę T, a rozwiniesz menu tekstowe, w którym wybierzesz czcionkę proponowaną przez narzędzie (wtedy wybierz: Ours), bądź z twojego komputera (Yours)
  8. Kiedy twoje logo jest gotowe możesz je zapisać klikając Save

 

Sposób 2: Canva

  1. Wejdź na: https://www.canva.com/ i zarejestruj się.
  2. Kliknij w: Utwórz projekt, przejdź do działu materiały marketingowe i wybierz logo.
  3. Wybierz układy i wyszukaj interesujący cię format. Pamiętaj, że bardzo prosto możesz dowolnie edytować każdy jego element.
  4. Kiedy stworzysz logo odpowiadające twoim oczekiwaniom, kliknij Pobierz, a logo zostanie zapisane na twoim komputerze.

 

Sposób 3: Logomkr

  1. Wejdź na https://logomakr.com
  2. Wyszukaj odpowiednią grafikę lub kształt. Wielkość obiektów możesz zmieniać przeciągając kwadraciki po bokach, a kolor- używając kubełka z farbą.
  3. Dodaj tekst. W górnej części okna masz możliwość zmienienia czcionki.
  4. Jeśli już nie potrzebujesz niczego dodawać, zapisz logo klikając na dyskietkę. I voila, masz swoje logo!

 

Używanie logo z wyżej wymienionych programów

Warto zaznaczyć, że każdy z wyżej wymienionych programów posiada licencję i to właśnie ona reguluje w jaki sposób możemy używać dostępnych tam zasobów. Przed skorzystaniem z jakiegokolwiek programów koniecznie jest zapoznanie się z jego licencją!

Jeżeli wykorzystujecie grafiki, które dostępne są w programie (niezależnie od tego czy są darmowe, czy płatne) do tworzenia logo (ale także szablonów kartek, zaproszeń i innych elementów, które później odsprzedajecie), to łamiecie warunki licencji programu. – Zebza.net

Ten temat został świetnie opisany dla blogu Natalii Bienias. Zapraszam do zapoznania się z całym artem.

Przeczytaj więcej
 

Proces tworzenia logo może nie jest najprostszy, bo wymaga dużo myślenia, uwagi i wychodzenia poza ramy. Pamiętaj jednak, że ten wysiłek nigdy nie pójdzie na marne, bo posiadanie dobrze przemyślanego znaku rozpoznawczego niesie za sobą same profity! Jeśli brakuje ci inspiracji i pomysłów – daj sobie na luz (albo ‘wrzuć na luz’ albo ‘daj sobie trochę luzu’ nie robiłabym miksu z dwóch tych wyrażeń 😀 ), ale zawsze miej temat z tyłu głowy, bo może akurat właśnie TEN ideał pojawi się w twojej głowie (‘w Twojej wyobraźni’ albo ‘w Twoim umyśle’ bo głowa jest zdanie wyżej) w najmniej spodziewanym momencie.

 

Życzę Ci wytrwałości i mocno trzymam kciuki za Twój projekt 🙂