Są dwie możliwości – fanpage może być albo zbawieniem, albo przekleństwem. Nie umiesz w fejsbuki i obawiasz się porażki? Nie bój nic, będziemy twoim Gandalfem dla Drużyny Pierścienia i przeprowadzimy Cię po Śródziemiu Internetów nie tylko bez szwanku, ale sprawimy, że będziesz wymiatać!

Kilka porad jak ogarnąć swój fanpage

  • Bądź kulturalny oraz cierpliwy. W momentach kryzysu pamiętaj zawsze o zachowaniu zimnej krwi i uprzejmym odpowiadaniu na ewentualne zarzuty. Taka postawa uratowała przed kryzysem niejedną firmę. Jeśli odpowiesz w agresywny sposób, uwierz: to będzie się ciągnęło za Tobą w nieskończoność, a wizerunek firmy, której fanpage prowadzisz bardzo, bardzo mocno ucierpi.
  • Dopasuj styl wypowiedzi do swoich odbiorców – Od tego zależy to, czy będą potrafili cię zrozumieć. Jeśli twoją grupę odbiorców stanowią osoby 45+ to mogą nie załapać o co chodziło w tym memie, albo gifie z kotem przy komputerze. Jeśli natomiast Twoje treści kierowane są do osób poniżej 20 roku życia, posty nie powinny mieć tak oficjalnego i sztywnego charakteru. Poniżej przykład świetnego dopasowania stylu postów do grupy odbiorców:
  • Jeśli ktoś polubił twojego posta, ale nie lubi jeszcze twojego fanpage’a – Koniecznie zaproś go, aby to zrobił! Przecież z jakiegoś powodu zwrócił uwagę na ten wpis. A nuż zainteresują go inne treści, które publikujesz? Nie możesz stracić takiej szansy na pozyskanie nowego odbiorcy!

  • Nie spamuj postami, ale też nie dawaj o sobie zapomnieć! Jeśli posty będą pojawiać się za często, ludzie będą się denerwować takim spamem i prędzej czy później nie będą zwracać uwagi na nowe posty. Formuła częstych publikacji sprawdza się tylko w przypadku portali newsowych np. National Geographic. Oczywiście od każdej reguły są odstępstwa, więc najlepiej będzie, jeśli samemu przetestujesz jaka częstotliwość będzie najlepsza. Nie ma złotego środka. 🙂

 

  • Jeśli w określonych godzinach nie jesteś obecny na Facebooku – Nie każ czekać swoim odbiorcom i ustaw automatyczną odpowiedź na wiadomości jak długo trzeba poczekać na  Twoją odpowiedź. Nie jest to trudne, a obserwatorzy będą czuli, że o nich dbasz i szanujesz ich czas. Oczywiście możesz też skorzystać z możliwości jakie daje Chatbot, ale tutaj już odbijam piłeczkę do Mateusza Czecha z Brand24.

Przeczytaj więcej o chatbotach
 

  • Ktoś udostępnił Twój post? Podziękuj mu za to! Nie jest to trudne i czasochłonne, ale zawsze osoba, której podziękujesz, będzie wdzięczna (taka mała gratyfikacja). W świecie, kiedy czas pędzi nieubłaganie, a podstawowe zwroty grzecznościowe słyszymy dość rzadko, taka postawa jest bardzo dobrze odbierana przez każdego. Tak po prostu wypada!
  • Wypracuj swoją estetykę! Lubisz zestawienie określonych kolorów, albo jakiś font? Staraj się ich używać zawsze – niech odbiorcy kojarzą cię z charakterystycznymi rzeczami – to pogłębi waszą więź i bez problemu będą mogli wychwycić Twoje posty z gąszcza innych! Tutaj zapraszam do ostatniego odcinka podcastu Patrzymy Szerzej, gdzie rozmawialiśmy o logo.

    To nie wszystko

    Oczywiście to tylko kilka prostych porad, które Cię pewnie nie zaskoczyły (a może jednak), ale jednak dobrze sobie przypominać nawet najprostsze metody. Często szukamy skomplikowanych rozwiązań, a to właśnie te najprostsze dają najlepsze efekty. Pamiętaj o tym, że media społecznościowe to miejsce, w którym chcemy komunikować się z ludźmi. Mechanizmy, algorytmy, sztuczki i inne pierdoły są ważne, ale to właśnie ludzi są najważniejsi. Dbajcie o swoje społeczności, a odwdzięczą się Wam z nawiązką. 🙂