🎳 Inne

Real Time Marketing - Case study #HouseofInfluencers

Real Time Marketing, to sama przyjemność - i dla odbiorców, i dla twórców. Z tego też powodu postanowiliśmy spróbować swoich sił i niecały tydzień temu skorzystaliśmy z szumu, który zrobił się wokół premiery nowego sezonu House of Cards.

Oscar Rak

Real Time Marketing, to sama przyjemność - i dla odbiorców, i dla twórców. Z tego też powodu postanowiliśmy spróbować swoich sił i niecały tydzień temu skorzystaliśmy z szumu, który zrobił się wokół premiery nowego sezonu House of Cards.

Jak to się zaczęło?

Wtorek 30 maja, godzina 8:00, wchodzę na Twittera, a tam w trendach hashtag #HouseOfCards5. Dalej odpalam OnetRano i Jarek Kuźniar nawija cały czas o kolejnym sezonie House of Cards. W głowie zaczyna kiełkować pomysł zorganizowania szybkiej akcji związanej z HoC. Tylko co najlepiej nam wychodzi? Memy i fotomontaże!Szybka konsultacja pomysłu z #teamRak i zaczynamy działać!

Przygotowanie akcji

Jak już napisałem powyżej nie było czasu na wielkie planowanie, ponieważ cała akcja  wyszła bardzo spontanicznie. Pomysł był prosty chcieliśmy dać każdemu możliwość poczucia się jak Frank i Claire Underwood. A jak najlepiej to zrobić? Wrzucić twarz danej osoby w sylwetkę Franka lub Claire ;) Do każdej osoby/influencera przygotowaliśmy również spersonalizowany opis nawiązujący do jej wyróżników, które często są podkreślane w Internecie. Poniżej kilka przykładowych:

  • Artur Kurasiński - Nerwus (Źle parkujący kierowcy)
  • Michał Sadowski - Kebab King
  • Magdalena i Bartek Daniłoś - Video
  • Jason Hunt - Piesia (Oczywiście ;P)
  • Rahim Blak - #BudziLepiejNizKawa

Dodatkowo postanowiliśmy stworzyć dedykowanych hashtag, który pomoże nam śledzić wzmianki na temat całej akcji w sieci #BadzJakFrank lub #BadzJakClaire. Podsumowując plan działania wyglądał następująco:

  • Wyszukanie liderów opinii (tutaj skorzystaliśmy z Brand24)
  • Stworzenie listy i znalezienie wyróżników danej osoby
  • Przygotowanie fotomontaży
  • Publikacja materiałów na własnym profilu
  • Wysyłka kreacji do danej osoby wraz z dedykowanym opisem

Jakie narzędzia/mechanizmy wykorzystaliśmy?

Tutaj nie będzie fajerwerków, ponieważ poza mediami społecznościowymi skorzystaliśmy praktycznie jedynie z Brand24 oraz Sotrendera. Na samym początku skonfigurowaliśmy Brand24, aby odpowiedziało nam jakie osoby wybrać do fotomontaży (filtrowanie po wzmiankach o House of Cards oraz influence score), lecz ograniczony czas na cała akcję wymusił na nas ograniczenie się do kilkunastu osób. Sotrender oczywiście posłużył nam do przeanalizowania wyników całej akcji i wyciągnięcia wniosków. Finalnie postanowiliśmy wrzucić wszystkie stworzone kreacje na Facebooka oraz oznaczyć wszystkie osoby, aby na pewno nie przeoczyły całej akcji. Oczywiście spowodowało to też podniesienie zasięgów.

Efekt całej akcji

Pierwsza kreacja z Jarkiem Kuźniarem poleciała około godziny 10:00, a ostatnia późnym wieczorem. Praktycznie każda osoba, która została przez nas wybrana włączyła się do akcji. Chcieliśmy dać możliwość każdemu poczucia się jak Frank lub Claire Underwood i to się udało! Przez 2 dni docierały do nas wiadomości dotyczące kampanii. Poniżej kilka wypowiedzi:

"Świetna akcja! Gratulacje pomysłu i wykonania""Najlepszy RTM ever!""Wasza akcja zrobiła mi dzisiaj dzień! Fajnie, że są jeszcze firmy, które mają dobre pomysły"

Bardzo ucieszyły nas takie wiadomości, ale najlepsze zostawiliśmy na koniec.

"Ten cały RTM wygląda mi na akcję sponsorowaną i zaplanowaną przez Netflixa, ale na zdjęcia miło popatrzeć"

Nie spodziewaliśmy się, że nasza akcja zostanie podciągnięta pod Netflixa, ale ten komentarz bardzo nam schlebił. Pod koniec wieczora byliśmy również zdziwieni, że sam Netflix nie odezwał się do nas, ani też nie włączył się w dyskusję pod galerią.

Liczby

Czas na mięso, więc to co interesuje każdego. Czy cała akcja się tak naprawdę opłaciła? Naszym zdaniem tak! Zobaczcie sami :)

Podsumowanie

Mimo tego, że to działanie miało dobry skutek jest parę rzeczy, które możemy poprawić i wyciągnąć wnioski, aby następnym razem zrobić wszystko lepiej. Gdybyśmy zorientowali się jakie wydarzenia będą trzęsły internetem w następne dni (lepszy monitoring trendów), udałoby się nam dopiąć kalendarz działania i przygotować wcześniej materiały unikając stresu i pracy pod presją czasu. Bardzo prawdopodobne, że akcja odniosłaby wtedy większy sukces. Powinniśmy również przeprowadzić mocniejszy research, a aby wyciągnąć więcej smaczków, które pomogłyby nam zwiększyć atrakcyjność przekazu.

Co jeśli tak jak my - zaśpisz, ale masz pomysł na RTM?

- stwórz ścisły, jasno określony przekaz- wystrzegaj się długich tekstów. Ma być krótko i zwięźle!- atakuj wszystkie SM, postuj w grupach na Facebooku i zadbaj o odpowiednie hashtagi- nie bądź sztampowy. Oryginalność podczas działania w czasie rzeczywistym, to klucz do sukcesu!Dajcie znać czy sama akcja się Wam podobała :)

Komentarze

Oscar Rak

O Autorze

Mam na imię Oscar i jestem ekspertem od video marketingu oraz komunikacji audiowizualnej.

Pokażę Ci, jak nakręcić film, który będzie sprzedawał i poruszy ciepłą strunę w nawet najtwardszym sercu. Wierzę, że dobrze nagrany materiał to już połowa sukcesu – nie ma znaczenia, czy kręcimy reklamę, czy edukacyjny kurs online.

Podobne artykuły

Odbierz dostęp
do darmowego kursu

dołącz do ponad 1000 osób, które zaczęły już tworzyć video.

Dzięki! Jesteś zapisany i niedługo otrzymasz pierwszy mail z wideo-wskazówkami :)
Ups! Pojawił się problem z przesłaniem Twojego zapisu.

Zapisując się na newsletter zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu wysyłania na wskazany przez Ciebie adres e-mail informacji handlowych o nowościach, promocjach, produktach i usługach związanych z serwisami oscarrak.pl. Będzie to marketing bezpośredni, do realizacji którego wykorzystam Twoje telekomunikacyjne urządzenia końcowe. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Goodkloo Oskar Rak prowadzący działalność gospodarczą w Studzienicach (43-215) przy ul. Wilcza 41, NIP 6381821859. Przysługuje Tobie prawo do cofnięcia zgody, żądania wglądu do Twoich danych, wniesienia sprzeciwu co do ich przetwarzania, sprostowania, usunięcia i ograniczenia przetwarzania. Więcej informacji o tym jak przetwarzam Twoje dane znajdziesz na Polityką Prywatności.