Real Time Marketing – Case study #HouseofInfluencers

Real Time Marketing, to sama przyjemno艣膰 – i dla odbiorc贸w, i dla tw贸rc贸w. Z聽tego te偶 powodu postanowili艣my spr贸bowa膰 swoich聽si艂 i nieca艂y tydzie艅 temu skorzystali艣my z szumu, kt贸ry zrobi艂 si臋 wok贸艂 premiery nowego sezonu House of Cards.

Jak to si臋 zacz臋艂o?

Wtorek 30 maja, godzina 8:00, wchodz臋聽na Twittera, a tam w trendach hashtag #HouseOfCards5. Dalej odpalam OnetRano i Jarek Ku藕niar nawija ca艂y czas o kolejnym sezonie House of Cards.聽W g艂owie zaczyna kie艂kowa膰 pomys艂 zorganizowania szybkiej akcji zwi膮zanej z HoC. Tylko co najlepiej nam wychodzi? Memy i fotomonta偶e!

Szybka konsultacja pomys艂u z #teamRak i zaczynamy dzia艂a膰!

Przygotowanie akcji

Jak ju偶 napisa艂em powy偶ej nie by艂o czasu na wielkie planowanie, poniewa偶 ca艂a akcja 聽wysz艂a bardzo spontanicznie. Pomys艂 by艂 prosty chcieli艣my da膰 ka偶demu mo偶liwo艣膰 poczucia si臋 jak Frank i Claire Underwood. A jak najlepiej to zrobi膰? Wrzuci膰 twarz danej osoby w sylwetk臋 Franka lub Claire 馃槈 Do ka偶dej osoby przygotowali艣my r贸wnie偶 spersonalizowany opis nawi膮zuj膮cy聽do jej wyr贸偶nik贸w, kt贸re cz臋sto s膮 podkre艣lane w Internecie. Poni偶ej kilka聽przyk艂adowych:

  • Artur Kurasi艅ski – Nerwus (殴le parkuj膮cy kierowcy)
  • Micha艂 Sadowski – Kebab King
  • Magdalena i Bartek Dani艂o艣 – Video
  • Jason Hunt – Piesia (Oczywi艣cie ;P)
  • Rahim Blak – #BudziLepiejNizKawa

Dodatkowo postanowili艣my stworzy膰 dedykowanych hashtag, kt贸ry pomo偶e nam 艣ledzi膰 wzmianki na temat ca艂ej akcji w sieci聽#BadzJakFrank lub #BadzJakClaire. Podsumowuj膮c plan dzia艂ania wygl膮da艂 nast臋puj膮co:

  • Wyszukanie lider贸w opinii (tutaj skorzystali艣my z Brand24)
  • Stworzenie listy i znalezienie wyr贸偶nik贸w danej osoby
  • Przygotowanie fotomonta偶y
  • Publikacja materia艂贸w na w艂asnym profilu
  • Wysy艂ka kreacji do danej osoby wraz z dedykowanym opisem

Jakie narz臋dzia/mechanizmy wykorzystali艣my?

Tutaj nie b臋dzie fajerwerk贸w, poniewa偶 poza mediami spo艂eczno艣ciowymi skorzystali艣my praktycznie jedynie z Brand24 oraz Sotrendera. Na samym pocz膮tku skonfigurowali艣my Brand24, aby odpowiedzia艂o nam jakie osoby wybra膰 do fotomonta偶y聽(filtrowanie po wzmiankach o House of Cards oraz influence score), lecz ograniczony czas na ca艂a akcj臋 wymusi艂 na nas ograniczenie si臋 do kilkunastu os贸b.聽Sotrender oczywi艣cie pos艂u偶y艂 nam do przeanalizowania wynik贸w ca艂ej akcji i wyci膮gni臋cia wniosk贸w. Finalnie postanowili艣my wrzuci膰 wszystkie stworzone kreacje na Facebooka oraz oznaczy膰 wszystkie osoby, aby na pewno nie przeoczy艂y ca艂ej akcji. Oczywi艣cie spowodowa艂o to te偶 podniesienie zasi臋g贸w.

Efekt ca艂ej akcji

Pierwsza kreacja z Jarkiem Ku藕niarem polecia艂a oko艂o godziny 10:00, a ostatnia p贸藕nym wieczorem. Praktycznie ka偶da osoba, kt贸ra zosta艂a przez nas wybrana w艂膮czy艂a si臋 do akcji. Chcieli艣my聽da膰 mo偶liwo艣膰 ka偶demu poczucia si臋 jak Frank lub Claire Underwood i to si臋 uda艂o!聽Przez 2 dni dociera艂y do nas wiadomo艣ci dotycz膮ce kampanii. Poni偶ej kilka wypowiedzi:

“艢wietna akcja! Gratulacje pomys艂u i wykonania”

“Najlepszy RTM ever!”

“Wasza akcja zrobi艂a mi dzisiaj dzie艅! Fajnie, 偶e s膮 jeszcze firmy, kt贸re maj膮 dobre pomys艂y”

Bardzo ucieszy艂y nas takie wiadomo艣ci, ale najlepsze zostawili艣my na koniec.

“Ten ca艂y RTM wygl膮da mi na akcj臋 sponsorowan膮 i zaplanowan膮 przez Netflixa, ale na zdj臋cia mi艂o popatrze膰”

Nie spodziewali艣my si臋, 偶e nasza akcja zostanie podci膮gni臋ta pod Netflixa, ale ten komentarz bardzo nam schlebi艂. Pod koniec wieczora byli艣my r贸wnie偶 zdziwieni, 偶e sam Netflix nie odezwa艂 si臋 do nas, ani te偶 nie w艂膮czy艂 si臋 w dyskusj臋 pod galeri膮.

Liczby

Czas na聽mi臋so,聽wi臋c to co interesuje ka偶dego. Czy ca艂a akcja si臋 tak naprawd臋 op艂aci艂a? Naszym zdaniem tak! Zobaczcie sami 馃檪

Podsumowanie

Mimo tego, 偶e to dzia艂anie mia艂o dobry skutek jest par臋 rzeczy, kt贸re mo偶emy poprawi膰 i wyci膮gn膮膰 wnioski, aby nast臋pnym razem zrobi膰 wszystko lepiej. Gdyby艣my zorientowali si臋 jakie wydarzenia b臋d膮 trz臋s艂y internetem w nast臋pne dni (lepszy monitoring trend贸w), uda艂oby si臋 nam dopi膮膰 kalendarz dzia艂ania i przygotowa膰 wcze艣niej materia艂y unikaj膮c stresu i pracy pod presj膮 czasu. Bardzo prawdopodobne, 偶e akcja odnios艂aby wtedy wi臋kszy sukces. Powinni艣my r贸wnie偶 przeprowadzi膰 mocniejszy research, a aby wyci膮gn膮膰 wi臋cej smaczk贸w, kt贸re pomog艂yby nam zwi臋kszy膰 atrakcyjno艣膰 przekazu.

Co je艣li tak jak my – za艣pisz, ale masz pomys艂 na RTM?

– stw贸rz 艣cis艂y, jasno okre艣lony przekaz
– wystrzegaj si臋 d艂ugich tekst贸w. Ma by膰 kr贸tko i zwi臋藕le!
– atakuj wszystkie SM, postuj w grupach na Facebooku i zadbaj o odpowiednie聽hashtagi
– nie b膮d藕 sztampowy. Oryginalno艣膰 podczas dzia艂ania w czasie rzeczywistym, to klucz do sukcesu!

Dajcie zna膰 czy sama akcja si臋 Wam podoba艂a 馃檪

 

 

 

  • Katarzyna

    Gratuluj臋, zainteresowaniem podesz艂am do tego projektu – wy偶sze loty! Trzeba bra膰 takie motywacje 馃檪

    • Oscar Rak

      Dzi臋ki Kasia za ciep艂e s艂owa! Mam nadziej臋, 偶e to nie pierwsza i ostatnia tego typu akcja. Co Ci si臋 najbardziej podoba艂o? 馃檪

      • Katarzyna

        Fotomonta偶! 馃槈 A do tego hasztagi. Zreszt膮 jak tak czytam to podziwiam, za umiej臋tno艣ci, proces tw贸rczy.

        • Oscar Rak

          Ohhhh jak mi艂o si臋 takie rzeczy czyta! Pracowa艂 ca艂y zesp贸艂, wi臋c brawa dla ca艂ego #teamRak <3

  • Obserwowa艂am z zaciekawieniem akcj臋 – fajna sprawa i 艣wietne podsumowanie w infografice 馃檪

    • Oscar Rak

      Dzi臋ki Zebza! Nasze umiej臋tno艣ci graficzne s膮 na miernym poziomie, ale jak mamy okejk臋 od Ciebie to chyba nie jest tak 藕le <3

  • Bardzo ciekawa akcja, gratuluj臋 pomys艂u i intryguj膮cego wykonania 馃檪

    • Oscar Rak

      Dzi臋ki bardzo!

  • Monika Pazdej

    Zawsze si臋 zastanawia艂am kto za tym stoi ! M贸j podziw dla kreatywno艣ci os贸b tworz膮cych takie wpisy jest nies艂abn膮cy i cho膰 staram si臋 艣wiadomie ogranicza膰 otaczaj膮ce mnie SM to zawsze co艣 mnie trafi 馃檪

    • Oscar Rak

      Je偶eli do Ciebie tak akcja dotar艂a to super! Dzi臋ki za ciep艂e s艂owa <3

Nie ma wi臋cej wpis贸w
Close