Blogosfera znajduje się obecnie w fazie rozkwitu. Blogują nie tylko osoby prywatne- coraz częściej na założenie swojego miejsca w sieci decydują się również firmy i przedsiębiorstwa działające w rozmaitych branżach? Dotychczas nigdy nie myślałeś by założyć firmowego bloga? Dziś spróbuję Cię przekonać, że warto to zrobić i uświadomić Ci, jakich korzyści możesz się spodziewać. Zatem w czym może pomóc Twojej firmie blogowanie?

W lepszym pozycjonowaniu się w sieci

Marzeniem chyba każdego przedsiębiorcy, wierzącego w potęgę Internetu, jest znalezienie się na pierwszej pozycji wyników wyszukiwania w Google. Choć blogowanie magicznie nie wywinduje Cię na szczyt tego zestawienia, powinieneś sobie uświadomić, że może Twoją widoczność w Internecie realnie poprawić.

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie bloga, jedną z istotniejszych korzyści będzie to, że potencjalnym klientom łatwiej będzie znaleźć Twoją firmę w sieci. Algorytm wyszukiwarek faworyzuje wartościowe treści.

Ponadto, za każdym razem publikując na blogu nowe wpisy, zyskujesz szansę, że ktoś zechce podzielić się nimi w mediach społecznościowych. Będzie to kolejną okazją do poszerzenia grona odbiorców Twoich treści, a tym samym zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy.

W uzyskaniu statusu eksperta w danej dziedzinie

Skoro prowadzisz z sukcesem firmę, to na pewno jesteś prawdziwym profesjonalistą w swojej branży! Dlaczego więc nie wykorzystać by bloga, po to, by w takiej właśnie roli zaistnieć w świadomości Twoich potencjalnych klientów?

Blog jest doskonałym narzędziem, które może posłużyć do budowania własnego autorytetu i rozpoznawalności firmy, którą reprezentujesz. Dziel się z odbiorcami swoją wiedzą i doświadczeniem, którą zdobywasz dzięki swoim codziennym doświadczeniom.

Odpowiadaj na ich potrzeby- publikuj artykuły na tematy, które żywo ich interesują i będą im przydatne w życiu codziennym. Odbiorcy z pewnością zapamiętają, że Twój wpis był dla nich pomocny i wrócą do Ciebie, by skorzystać z produktu/usługi oferowanego przez Twoją firmę.

W nawiązaniu bliższej relacji z klientem/swoją grupą docelową

Pewnie nie raz przekonałeś się już jak ważne przy prowadzeniu biznesu są relacje. Z kontrahentami, współpracownikami i oczywiście z klientami. Blogując zyskujesz możliwość zacieśniania tych relacji i wchodzenia z Twoim potencjalnym klientem w dialog. Prowadzi to do jeszcze lepszego poznania preferencji klienta. Odpowiednio prowadząc komunikację na blogu, odpowiadając z zaangażowaniem na pozostawione pod Twoimi publikacjami pytania, masz szansę na jeszcze lepsze poznanie potrzeb swoich klientów i ich oczekiwań względem Twojej oferty.

W budowaniu korzystnego wizerunku pracodawcy

Wykorzystując blog firmowy, możesz również skutecznie prowadzić działania związane z employer brandingiem. Nie bój się publikować wpisów dotyczących życia Twojej firmy, przybliżających jej kulturę organizacyjną i poszczególnych pracowników, którzy codziennie w pocie czoła ją budują. Pokazanie “ludzkiej twarzy” Twojego przedsiębiorstwa, przyczyni się do budowania jego pozytywnego wizerunku w oczach odbiorców.

Systematycznie udostępniając publikacje o takiej tematyce, może to zwiększyć zainteresowanie potencjalnych pracowników Twoją firmą. Ponadto kolejne rekrutacje, które planujesz będą dla Ciebie bardziej wartościowe. Budując określony wizerunek przedsiębiorstwa w Internecie, kandydaci będą mogli sami ocenić czy pasują do danego środowiska jakie stwarzasz w firmie. Przynajmniej w jakimś stopniu wyeliminuje to spływanie na Twój adres przypadkowych CV.

W sprzedaży Twoich produktów/usług

Co tu dużo mówić, blog potrafi również sprzedawać. Musisz jednak zadbać o to, by eksponowane we wpisach produkty/usługi nie były dla klienta zbyt ofensywne. Oczywiście warto umieścić odpowiednie wezwania CTA, jednak wszystko należy zrobić z odpowiednim wyczuciem. Pamiętaj też, że jeśli odbiorcy docenią Twoje treści blogowe, naturalną koleją rzeczy jest to, że zainteresują się Twoją ofertą i zdecydują się z niej skorzystać.

Czy to się opłaca?

To najczęstsze pytanie jakie słyszę od klientów. Czy prowadzenie bloga się opłaca? Powiem jak każdy szanujący się marketer “to zależy”. Jeżeli chcesz prowadzić bloga byle jak to możesz od razu odpuścić. Śmiało mogę powiedzieć, że nie każdy blog sprzedaje, ale to zależy tylko od Twojego zaangażowania. Ile włożysz w bloga wysiłku tyle wyjmiesz. Tutaj jak często powtarzam nie ma drogi na skróty. Odpowiadając na pytanie, które zadałem w nagłówków. Tak, blog sprzedaje i to zajebiście! 🙂

Śledź mnie na Blog lovin