Dylematy dotyczące tego o jakich porach i jak często udostępniać posty w mediach społecznościowych, by osiągać jak najlepsze efekty, dotykają nie tylko nowicjuszy, ale i weteranów prowadzących własne strony na Facebooku. Dodatkowo po Internecie krąży wiele wskazówek, które wzajemnie się wykluczają.

Jak więc postępować by nieco oszukać bezlitosny mechanizm Edge Rank?

Próba czasu

Pewnie nie raz zastanawiałeś się, czy istnieje „złota godzina” zapewniająca postowi najlepsze dotarcie do odbiorcy? Muszę Cię zmartwić, ale nie da się jednoznacznie wskazać najbardziej odpowiedniej pory na publikację treści na Facebooku.

Choć w Internecie znajdziesz na ten temat mnóstwo artykułów i analiz, to tak naprawdę trudno uznać ich wyniki za miarodajne. Wszystko jest zależne od branży jaką się zajmujesz, tematyki w jakiej się poruszasz, przyzwyczajeń Twojej grupy docelowej, a nawet od położenia geograficznego.

Zamiast polegać na gotowych rozwiązaniach- które sprawdzają się z różną skutecznością- warto byś sam podejmował się prób znalezienia tego najbardziej skutecznego.

Jak to zrobić w kliku prostych krokach?

  1. Przygotuj kilka zestawów postów o podobnej treści. Jest to bardzo istotne aby nie różniły się znacząco miedzy sobą, by nie doprowadziło to do zaburzenia wyników testu.
  2. Opublikuj przygotowane materiały w różnych odstępach czasowych, terminach i o różnych porach
  3. Przejdź do statystyk i porównaj, które publikacje cieszyły się największym zasięgiem i zaangażowaniem

Pamiętaj, że takie proste dochodzenie to jedynie mała próba i należy podejść do tego z rezerwą. Na zasięg Twoich postów wpływa setki jak nie tysiące różnych czynników, więc trochę rozsądku. 🙂

Jeśli nie należysz do analitycznych umysłów możesz skorzystać z narzędzia Sotrender, które wyciągnie za Ciebie wszystkie niezbędne wnioski. Bazuj na nich i planuj udostępnianie publikacji ten czas, w którym Twoi odbiorcy wykazują się największą aktywnością. 

Publikuj do woli!

Zapewne nurtuje Was także kwestia jak często należy to robić. Na Facebooku jak w życiu- popłaca odzywanie się wtedy, gdy masz coś naprawdę ciekawego do powiedzenia. Warto udostępniać treści, które będą atrakcyjne dla użytkownika. Dzieląc się z użytkownikami interesującymi go informacjami, przyciągamy uwagę na dłużej i możemy liczyć, że zareaguje na to co mu zaserwujemy.

Jeśli masz dużo do przekazania- nic nie stoi na przeszkodzie! Mając wrażenie, że publikujesz za wiele powinieneś pamiętać o tym, jak działają algorytmy rządzące serwisem. Praktycznie nie możliwa jest sytuacja, aby każdy Twój fan zobaczył wszystkie publikowane przez Ciebie posty.

Zap(l)anuj

Przydatną rzeczą jest także sporządzona wcześniej strategia publikacji. Jeśli zdarza Ci się być niesystematycznym i zapominać o działaniach, które chcesz podjąć pomoże ona utrzymać systematyczność i uporządkować aktywność na Facebooku.

Dokładnie rozpisana w kalendarzu strategia pozwoli Ci zapanować nie tylko nad terminowością, ale także nad odstępami czasowymi pomiędzy poszczególnymi udostępnieniami treści. Dzięki możliwościom jakie daje Facebook gotowe i dopracowane posty można z łatwością zaplanować w czasie. Wtedy, już zupełnie bez Twojej ingerencji, pojawią się na tablicach śledzących Cię użytkowników w odpowiedni dzień o odpowiedniej godzinie.

Oczywistym jest, że nie wszystko można przewidzieć i uwzględnić w terminarzu- stanowi on jednak dobrą podstawę, w oparciu o którą można tylko rozwijać i urozmaicać zasoby publikacji. Należy zatem, eksperymentować, wyciągać wnioski i nie obawiać się, że coś pójdzie nie tak!

Jednym zdaniem. Planuj, próbuj, koryguj i tak w kółko. 😉