Media społecznościowe rewolucjonizowały sposób konsumpcji treści przez odbiorców. Taka sytuacja stanowi nie lada wyzwanie dla wszystkich administrujących własnymi stronami na Facebooku.

O tym, w jaki sposób prowadzić fanpage, pisałem TUTAJ. Dziś rozszerzę nieco temat i nakieruję w jaki sposób zarządzać treścią na kanałach social media, tak, by twoi fani nie tylko byli zaangażowani, ale wręcz z niecierpliwością czekali na więcej!

Co cechuje odbiorców?

Współczesny użytkownik chce wszystkiego więcej i pragnie dostać to szybciej, bo w pędzącym świecie czas jest na wagę złota. Woli oglądać niż czytać i w natłoku bombardujących go treści skupia uwagę tylko na nielicznych, które naprawdę zdołają go zaintrygować lub wydadzą mu się w jakiś sposób użyteczne.

Jak zatem tworzyć poszczególne elementy publikacji w taki sposób, by zaspokoić ich potrzeby?

Słowa mają siłę

Jeśli chodzi o tekst, należy zadbać by zwięzłością i prostym językiem przekazywał najistotniejsze informacje. Odbiorcy na pewno docenią, jeśli zadbasz o poprawną polszczyznę i w swoich publikacjach nie będziesz stronił od przyciągających uwagę gier słownych. Tekst, to jednak nie wszystko i nigdy nie należy zostawiać go samego sobie, ponieważ takie posty- nawet najpoprawniejsze i niosące ogromną wartość- nie mają dużej siły przebicia. Z kwestii technicznych, załączając odnośnik prowadzący do zewnętrznego źródła, należy zadbać o przejrzystość. W jej zachowaniu pomogą na pewno generatory do skracania linków.

Daj im sobie popatrzeć

Stwierdzenie, że cywilizacja zatoczyła koło i znów jesteśmy społeczeństwem obrazkowym wcale nie jest przesadne. Obrazy wywołują w nas emocje i przyciągają uwagę. Publikacje możemy zatem opatrzyć zdjęciami lub różnego rodzaju grafikami, które również podnoszą jej jakość. Bardzo atrakcyjne dla użytkowników i lubiane przez nich są infografiki. Internauci lubią dzielić się takimi treściami, więc wpis opatrzony dobrze wykonaną infografiką, ma potencjał na uzyskanie dużej liczby udostępnień. Oko internautów korzystających z Facebooka skutecznie przyciągają też gify – te krótkie, animowane formy są doskonałym uzupełnieniem szczególnie postów o charakterze rozrywkowym i humorystycznym.

Filmy, które kręcą

To właśnie treści audiowizualne rządzą w chwili obecnej Internetem, wywołują najwięcej reakcji użytkowników i nic nie zapowiada tego, by w najbliższym czasie trend ten miałby ulec zmianie. Zamieszczając film, najlepiej zrobić to bezpośrednio przez Facebooka. Pamiętaj, że Facebook konkuruje na rynku z YouTubem, więc logiczne, że nie będzie bezinteresownie promował repostowanych z niego produkcji. Praktycznym rozwiązaniem jest dodanie do filmiku napisów, które pozwolą odbiorcy poznać jego treść, nawet w momencie gdy ten będzie w sytuacji uniemożliwiającej odtwarzanie dźwięku. Innym sposobem jest też zmontowanie, krótkiego trailer wideo i zostawienie odnośnika do filmu w komentarzu.

Wykorzystaj trendy

Dobrym posunięciem, jest też reagowanie na bieżące trendy w mediach społecznościowych i umiejętne adaptowanie ich na swoje potrzeby. Coś co lubią użytkownicy, to też nawiązywanie do aktualnych wydarzeń z różnych dziedzin życia i angażowanie się w nie marek, co profesjonalnie jest nazywane real time marketingiem. W tym przypadku należy puścić wodze fantazji, ale jednocześnie być bardzo uważnym, bo to jak stąpanie po cienkim lodzie- treść może odbiorcom bardzo przypaść do gustu i rozprzestrzeniać się w sposób viralowy, ale jeśli jest zbyt kontrowersyjna możemy odnieść skutek odwrotny od zamierzonego.

Jasny przekaz

Mowa tutaj o przejrzystości tekstowej oraz przekazu. Dbaj o to, by posty były bardzo czytelne. Jak to osiągnąć?

  • nie serwuj odbiorcom potoku samego tekstu! Post wygląda wtedy nieatrakcyjnie i czyta się go bardzo trudno,
  • oddzielaj od siebie akapity – zapobiegniesz zlewania się tekstu,
  • zaprzyjaźnij się z emoji, które są wspaniałym sposobem do wyeksponowania konkretnych elementów! Pamiętaj jednak, aby używać ich z rozwagą. 🙂

Wychwytuj trendy, bo…

… to twoi najlepsi przyjaciele! Nie bój się wychodzić poza ramy, a odbiorcy pokochają prowadzone przez ciebie kanały social media 🙂 Real-time marketing to jedna z prehistorycznych metod zdobywania serc obserwatorów. Spróbuj sam, a przekonasz się, że czasem poczucie humoru jest wymienne na lajki, udostępnienia i komentarze. Jeśli jeszcze nie wiesz, czym jest RTM, konieczni zajrzyj TUTAJ.

Zaufaj również różnego rodzaju okresowym boomom – GIFy, głosowanie reakcjami, filmik w tle, Boomerangi, to opcje, które na pewno warto przetestować na administrowanych kanałach.

Dokładnie analizuj

Narzędzia do mierzenia aktywności w social media są absolutnym must have. Dzięki nim dowiesz się wielu przydatnych rzeczy – dostaniesz powiadomienie, jeśli ktoś o tobie napisze, będziesz mógł śledzić trendy w internetach, a nawet otrzymasz raport podsumowujący działalność na kanałach social media. Wszystkie podsumowania, analizy i obserwacja wskażą ci, kiedy powinieneś dodawać nowe posty, z jaką częstotliwości i jakiego typu.

Krótko mówiąc: staraj się poznać swoich fanów, zrozum ich potrzeby, później przeanalizuj jakie działania wykonałeś, a na koniec: wyciągaj wnioski. Jestem pewien, że kiedy zastosujesz się do tych rad i przyłożysz się do pracy- stworzysz świetny fanpage, a co za tym idzie, wspaniałą społeczność! 🙂